Semasa

5 Kesan Bahaya Bagi Yang Gemar Jemur Baju Dalam Rumah



Menjemur baju dalam rumah menjadi satu tabiat untuk orang bujang terutama sekali lelaki .
Bau hapak baju tu boleh diorang tahan sebab apabila baju yg lembap tidak kering "garing" akan rasa seperti lemau . Mana best nak pakai kan ? Tapi kali ni kakishare nak kongsi sebab kenapa tidak boleh sidai baju dalam rumah :


1 : KANSER
haa.. suka guna pelembut kain kan ? wangi gitteww-- tapi korang tau tak pelembut kain kat pasaran tu ade acetaldehydes yang menjadi punca sakit kanser.. dah kalau jemur dlaam rumah, hidung ni terbau jek kan wangi pelembut tu.. haa.. bahaya tu !!

2 : ALERGI
udara yang terperangkap dalam rumah boleh menjadi bakteria.. haa.. korang mesti tak tau kan ? kalau ada yang bermasalah dengan kulit, TOLONG elakkan jemur pakaian dalam rumah.. sebab ni la salah satu faktor utama korang kena alergik dan gangguan masalah pernafasan..

3 : BERACUN
korang pernah tak basuh kain baju lepas tu lupa nak jemur ? lepas tu kain baju dah berbau busuk wlaalupun korang rendam dengan sekilo sabun dan pewangi.. hee~ ye.. itu RACUN.. udara yang korang sedut tu tu sedikit sebanyak akan bagi kesan buruk kat kesihatan.. hati hati ya..

4 : ASTHMA / ASMA
pengeringan pakaian di dalam ruangan tertutup akan meningkatkan kelembaban ruangan dan menyebabkan kenaikan debu.. nah !! punca asthma / asma.. 

5 : LEMAHKAN SISTEM KETAHANAN TUBUH
haa.. lagi satu.. jangan pelik kalau kejap kejap selesema, batuk dan demam.. bakteria sedang merebak kat dalam rumah.. hati hati mana yang ada anak kecik..


Sumber : kaki share

Sumber :
ADS HERE

About Jubah Semalam

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.