Semasa

Langkawi Ada Tarikan Baru? Si Penjual Aiskrim Cantik Tambat Hati Netizen Lelaki


Bila kita dengar saja penjual aiskrim sudah pasti kita akan terbayang seorang lelaki mungkin berketurunan dari Pakistan atau Bangladesh menunggang motosikal sambil membunyikan loceng aiskrim. 

Itu adalah kebiasaan, tapi di Langkawi terdapat seorang penjual aiskrim yang luar biasa. Apa yang menarik perhatian ialah penjual aiskrim tersebut adalah seorang gadis cantik! Memang tak percaya apabila seorang gadis cantik sanggup berpanas terik dan meredah kawasan kampung sambil menunggang motosikal untuk menjual aiskrim. 

Gambar dan videonya itu kini menjadi trending dan bualan netizen. Rata-rata netizen memuji gadis berkenaan kerana gaya yang santai dan tidak memilih pekerjaan. Menurut sumber, gadis tersebut merupakan seorang pelajar Universiti Putra Malaysia (UPM) dan sering menjual aisk krim di sekitar Langkawi terutamanya ketika gadis tersebut sedang cuti semester. 


Malah ahli keluarganya yang lain turut melakukan pekerjaan yang sama. Menurut netizen, aiskrim yang dijual agak unik kerana aiskrim tersebut dibuat sendiri dan ada yang dicampur dengan pulut.  Kerana gadis tersebut perwatakan menarik serta cantik, ramai netizen lelaki juga cuba membuat ayat 'pickupline'. 

Apitz KriUk Kriuk Muka menulis: Muka sebegini tak elok jemur panas jual ais krim. Muka macam ni elok buat ais krim Malaysia kat dapur umah aku je kihkihkih.

Akmal Yusuf menulis: Kalau orang macam ni jual aiskrim tiap-tiap hari lepas Subuh aku dah terpacak tepi jalan tuggu dia mai..yang dok mai la ni berjambang semacam ja, nk beli pun naik seram.

Jacko Emkay menulis: Kecantikan dia sebenarnya pada keberanian dan usaha dia.. good one.

Muhd Hafizh Hassan menulis: Kita dah beli kat dia masa depan Sekolah Seri Negeri masa tu bapa dia ada. Kita try bagi punchline nampak tak berapa nak jadi . Lepas 30 minit segala-gala berakhir di situ saja. Tamat.

Ahmad Ahmad menulis: Bergetar tulang rusuk. Adakah dia Laila yang aku cari.




Sumber : kaki share

Sumber :
ADS HERE

About Jubah Semalam

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.