Semasa

Gay Muslim Pertama Selamat Dinikahkan Di England ? Ini Patut Kena Kecam Teruk !!!



Tular semalam di media sosial apabila pasangan gay yang dikenali sebagai Jahed Choudury, 24 dan suaminya Sean Rogen, 19, dinikahkan di Pejabat Pendaftran Walsall, England.

Pasangan tersebut dikatakan telah menjalinkan hubungan cinta selama dua tahun sebelum mengambil keputusan untuk berkahwin dan mereka diklasifikasikan sebagai gay Muslim pertama bernikah di England.

Perkahwinan sejenis yang mengenakan pakaian tradisional dari Jahed itu telah mendapat pelabagai kritikan negatif daripada netizen.

Rata-rata netizen yang beragama Islam dikatakan telah mengeji perkahwinan itu dan berharap agar mereka mendapat balasan akibat menjalinkan hubungan songsang.

@Danish Najmudeen: "Syarat sah nikah iaitu calon lelaki, calon perempuan, wali dan akad mas kahwin. tak ada pula yang sebut dalam tu lelaki sesama lelaki boleh. Jadi perkahwinan seperti ini memang tidak sah."

@Ani Sayeda Siti: "Gile, dah sah orang macam ini tak cukup akal. Elok-elok jadi lelaki nak jadi perempuan dan ada pula perempuan yang nak jadi lelaki. Lepas tu ada hati nak mengaku kata Islam. Islam apa benda kalau dah Cuba menukar identiti asal yang ALLAH bagi. Eeeeeee, jangan sebut korang Islam lah. Sakit mata telinga hati ni."

@Nazzri Ahmat: "Pasangan yang dilaknat oleh Allah. Dunia syokla nanti apabila Izzroil datang jemput masa itu baru nak berubah ke?"

@Bunga Arissa: "Bila seseorang telah melanggar hukum Allah. Maka terpesong akidahnya dan bila ia tidak bertaubat maka jatuh menjadi kafir."

@Tiger Moo: "Mereka dah terkeluar dari Islam. Jangan panggil mereka muslim lagi kerana mereka sudah murtad."

@Jo Jo: "Kalau bukan orang Islam yang lakukan ini biarlah dia dengan budaya dan agama dia. Harap orang Islam tidak lakukan perkara sebegini sehingga akhir zaman."

sumber : Izyan.com

www.kakishare.my


Sumber : kaki share

Sumber :
ADS HERE

About Jubah Semalam

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.