Semasa

Isteri Rasa 'Down' Sebab Gemuk Dan Tak Cantik Berubah Selepas Suami Beri Kejutan


Pada masa beraya baru-baru ini aku jadi sedih sangat. Scroll down fb dan insta semua gambar cantik-cantik je. Slim, putih, dan cantik.

Ohh actually aku dah kahwin dan ada anak 2. Umur dalam 29. tinggi dalam 155cm dan berat 63kg cmtu. Sepanjang hidup aku tak pernah gemuk macam ni kecuali masa mengandung dulu. Mentua pun tegur aku gemuk. Raya ni aku rasa sedih dan low confident sangat.

Sebab aku dah gemuk. Muka makin chubby, kusam, jerawat dan berkulit gelap. Macam-macam dah produk muka dan supplement aku pakai. Still sama ja. Langsung tak ada perubahan. Kadang ada yang sampai lagi teruk pn ada. Dah tu bila gemuk muka pula makin tembam sampai double chin dan mata pun nampak kecil je.huhuhu.

Aku langsung tak ada semangat nak upload gambar raya sebab kulit aku yg kusam, jerawat, double chin dan badan aku yang dah gemuk. Sedih wei.

Lepas tu aku try nak diet atkins fasa 1. Tak boleh makan carbo terutama nasi kan. Aku pening macam nak pitam sebab aku jenis kena makan nasi. Terus suami aku marah dan dia suruh makan nasi juga. Dia cakap dia langsung tak kisah aku gemuk or apa-apa janji aku sihat. Dan memang dia tak pernah complain pasal muka or badan aku.

Aku terus nangis sebab aku nak cantik untuk dia juga. Dia pujuk aku. Aku kesian dia dapat wife yang dah tak lawa. Kawan-kawan dia wife dia orang cantik ja. Aku tak nak dia malu. 

Sebab kalau jumpa kawan-kawan kan bila tangkap gambar, aku la yang paling tak elok. Gelap dan gemuk. Sedih wei. Aku rasa aku merosakkan gambar orang. Sebab aku boleh rasa dia orang pn tak suka sebab boleh cakap nanti kita edit bagi nampak muka aku ok. Aku memang terasa gila.

Sekarang aku tak tahu macam mana lagi nak buat untuk kurus dan kulit tak kusam lagi. Aku bukan nak lawa dan kurus macam Che Ta tu. Aku cuma nak kembalikan keyakinan aku nak berhadapan dengan orang dan untuk suami. Ohh suami aku memang bagi ja duit untuk aku beli segala menda alah nak bagi kulit elok tapi semua tak ada yang serasi pun even skII.

Baru-baru ini, ulang tahun perkahwinan kami yang ke 4. Suami aku buat satu kejutan yang sangat aku terharu. Mungkin kesian melihat aku yang asyik down. 

Mula-mula memang aku tak percaya sangat sebab sebelum ni pun dah banyak benda aku cuba untuk jadi kurus. Tetapi suami aku cakap belum cuba belum tahu. Aku pun terus amalkan minum setiap pagi dan malam. Tak perlu dah nak bancuh-bancuh. Senang hidup sikit. Setiap hari aku amalkan.

Selepas seminggu, aku terasa ada semacam perubahan yang melanda. Rasanya baru saja amalkan minum jus tersebut tetapi bila timbang dah turun 6.2kg. Memang excited masa tu. 

Suami pun mula perasan ada perubahan dan kulit pun kini lebih berseri dan tak lagi kusam. Memang tak sangka minum jus yang diberi suami dah boleh jadi kurus dan putih dengan pantas dan selamat. 

Siapa yang cuba boleh amalkan jus SW Slimme White pagi dan malam. Insyaallah korang akan rasa perubahan tersebut. Bak kata suami, tak cuba tak tahu. Boleh ikuti laman Facebook SW Slimme White untuk info lanjut. 


Sumber : kaki share

Sumber :
ADS HERE

About Jubah Semalam

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.