Semasa

Anak Ini Tiap Pagi Lambai Tangan Pd Polis, Namun Ia Tiba² ‘Hilang’, 20 Tahun Berlalu, Kenyataan Ini Buat Polis Itu TERGAMAM !!!

Anak Ini Tiap Pagi Lambai Tangan Pd Polis, Namun Ia Tiba² ‘Hilang’, 20 Tahun Berlalu, Kenyataan Ini Buat Polis Itu TERGAMAM !!! | KITA VIRAL – Kylnn Scales adalah seorang anak yang lahir dari keluarga tidak harmoni, faktor sekeliling dalam lingkungan yang dikepung gejala dadah serta kekerasan rumahtangga.

Mahu tidak mahu dia terpaksa mencuri makanan dari supermarket agar dia dan kedua adiknya dapat bertahan hidup.

Di usia 9 tahun Kylnn Scales bertemu dengan Jeff Colvin, seorang polis yang berhati mulia, dia selalu menyapa Kylnn saat dia melalui kawasan rumah Kylnn setiap pagi untuk pergi berkerja.

Walaupun Kylnn tidak tahu siapa nama polis ini tetapi dia selalu melambaikan tangannya sambil tersenyum. Polis inilah satu-satunya orang yang Kylnn percaya.

Namun, suatu hari saat polis ini melalui depan rumah Kylnn, si polis tidak melihat Kylnn di depan rumahnya. Tidak tahu kenapa polis ini memiliki firasat buruk yang muncul dalam pikirannya.

Seketika dia langsung bergegas menerpa pintu rumah Kylnn sekuat tenaga. Kemudian dia berhasil membuka pintunya dan melihat Kylnn yang sedang sakit terbaring di sana.

Namun tidak ada seorang pun yang merawatnya. Lalu polis itu menghantar Kylnn ke UGD dan dia berhasil diselamatkan oleh polis ini.

Setelah sembuh dari sakitnya, Kylnn pun pindah ke kota lain untuk memulai hidup barunya, begitu juga hubungan Kylnn dan si polis itu terputus. Polis ini tidak pernah menerima khabar dari Kylnn lagi.

Siapa sangka 20 tahun kemudian, Jeff Colvin menerima email, ternyata pengirimnya adalah Kylnn Scales. Saat itu Jeff baru tahu kalau selama ini Kylnn tak pernah melupakannnya.

Dia juga terus mencari info tentang Jeff seseorang yang telah menyelamatkan nyawanya saat dia kritikal dulu.

Akhirnya mereka bertemu lagi setelah 20 tahun kemudian, Kylnn berkata: “Aku sangat Berterima kasih kepadanya.

Di masa kecilku, Jeff selalu berkunjung kerumah kami memberi semangat, membuka mata dan pikiran kami yang sudah lama tertutup.

Tentu saja dia juga selalu melindungi aku dan adik-adikku. Aku tak pernah lupa akan kebaikan polis ini seperti pahlawan baginya.”

Video dibawah menunjukkan betapa eratnya mereka :

 

Kisah yang mengharukan ini menyentuh hati semua orang. Kylnn sekarang sudah terlepas dari lingkung yang menyeksanya dan membesar jadi dewasa, berdikari. Namun dia tidak lupa bersyukur dan berterima kasih kepada orang yang telah menolongnya.

KreditLittle Things

The post Anak Ini Tiap Pagi Lambai Tangan Pd Polis, Namun Ia Tiba² ‘Hilang’, 20 Tahun Berlalu, Kenyataan Ini Buat Polis Itu TERGAMAM !!! appeared first on KITA VIRAL.



Sumber : kitaviral.com

Sumber :
ADS HERE

About Jubah Semalam

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.