Semasa

Curiga Lihat Gadis Aneh Berambut Kusut, Pramugari Menyuruhnya Ke Tandas..Tak Sangka Apa Ditemui Dapat Selamatkannya Dari Maut !!!

Curiga Lihat Gadis Aneh Berambut Kusut, Pramugari Menyuruhnya Ke Tandas..Tak Sangka Apa Ditemui Dapat Selamatkannya Dari Maut !!! | KITA VIRAL – Pramugari adalah pekerjaan yang sangat diimpikan oleh ramai orang selama ini. Namun, ada keburukkan dari pekerjaan ini yang orang lain tidak ketahui.

Selain harus menghadapi berbagai macam sifat penumpang adab banyak lagi perkara yang pramugari harus ambil berat. Pramugari harus selalu siap sedia saat penumpang memerlukan bantuan.

Baru-baru ini ada seorang pramugari yang kongsikan pengalaman kerjanya. Dia juga mengosngsi beberapa tips kepada rakan sekerja, bagaimana cara membezakan orang jahat yang melakukan jenayah sesama manusia manusia!

Seorang pramugari Alaska Airline berusia 49 tahun yang bernama Shelia Fedrick, suatu hari ia sedang bertugas untuk penerbangan dari Seattle menuju San Fransisco.

Dia telah jumpa seorang gadis lingkungan umur 14-15 tahun yang duduk bersebelahan seorang lelaki yang berpakaian sangat kemas.

Penampilan gadis ini pula kusut masai, rambutnya tidak terurus seperti sudah tidak mandi berhari-hari! Shelia anggap bahawa dia telah mengalami suatu perkara yang mengerikan!

Shelia menjeling gadis itu sambil beranggapan negetif…

Shelia cuba berbual dengan gadis itu, namun gadis itu sama sekali tidak melihat Shelia. Yang membalas percakapan Shelia hanya lelaki yang di sebelahnya dan suara lelaki itu agar kasar.

Melihat reaksi lelaki itu yang begitu kuat membuat Shelia terasa sangat curiga. Dia merasakan sesuatu yang agak pelik!

Akhirnya Shelia menggunakan bahasa bibir untuk menyuruh gadis itu ke toilet. Kemudian ia sudah menyiapkan kertas dan pen di dalam toilet.

Setelah gadis itu keluar dari toilet, Shelia melihat ada kertas yang tertempel di cermin toilet bertuliskan “aku perlukan bantuan”. Setelah melihat kertas ini, Shelia bergegas ke kokpit untuk menyampaikan hal ini pada kapten.

Saat pesawat tiba di tempat tujuan, polisisudah menunggu di terminal. Ketika pesawat mendarat, polis terus menangkap lelaki itu.

Kerana keberanian dari Shelia, akhirnya polis berhasil memecahkan kjenayah perdagangan manusia.

Shelia berkata, “aku sudah menjadi pramugari selama 10 tahun dan telah melakukan hal yang sama sebelumnya. Anak-anak malang itu mungkin berada di sekitar kita, kita harus memperhatikan!”

sekarang, latihan pramugari juga merangkumi cara membezakan mana satu orang yang sedang melakukan activiti perdagangan manusia.

Pada masa latihan, pramugari akan diajar bagaimana cara mengetahui ciri-ciri aktiviti perdagangan manusia ini.

misalnya dengan cara mengamati perilaku penumpang dan cuba menanyakan beberapa perkara kepada mangsa. apakah mereka ada disuruh minum ubat dan sebagainya.

“aku suka tersenyum dan bergaul dengan orang baru, itulah sebabnya mengapa aku menjadi pramugari”. Shelia sangat berbakat, tidak hanya seorang pramugari, ia juga seorang model.

Kadang kalau lihat di stasien televisi HBO dan Ebony, bisa melihat dia berkata dengan antusias, “akan bekerja lebih keras di masa depan!

Sekarang gadis itu masih ada kontak dengan Shelia. Gadis itu sekarang sudah masuk kuliah. Sulit dibayangkan, jika gadis itu tidak diselamatkan Shelia, bagaimanakah nasibnya sekarang?

Untungnya gadis itu bertemu dengan Shelia sehingga ia bisa bebas dari cengkraman orang-orang jahat itu!

Netizen juga berpendapat, “sungguh kejadian yang mengharukan, masyarakat masih peduli terhadap sesama!”, “ada seorang pramugari seperti ini sangatlah bagus!”.

Semoga kita semua bisa memiliki pikiran seperti Shelia, ketika menemukan hal yang tidak beres terhadap orang di sekitar kita, kita harus siap menolong mereka! Karena bantuan dari tangan Anda sangatlah berarti bagi mereka!

Kredit : SembangKencang

The post Curiga Lihat Gadis Aneh Berambut Kusut, Pramugari Menyuruhnya Ke Tandas..Tak Sangka Apa Ditemui Dapat Selamatkannya Dari Maut !!! appeared first on KITA VIRAL.



Sumber : kitaviral.com

Sumber :
ADS HERE

About Jubah Semalam

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.