Semasa

Viral Foto Bapa Kendong Dua Anak Balik Kampung, Ini Cerita Sebenar Yg Berlaku !!!

Viral Foto Bapa Kendong Dua Anak Balik Kampung, Ini Cerita Sebenar Yg Berlaku !!!  | KITA VIRAL – Tak cukup duit untuk beli tiket tambang bas balik ke kampung halaman,seorang lelaki sanggup berjalan kaki sambil menggendong dua anak kembarnya dari jakarta barat ke bone sulawesi selatan.

Lebih memilukan apabila lelaki yang dikenali sebagai andi sudirman itu berjalan tanpa memakai alas kaki.

Menurut keterangan andi,dia berasal dari palembang dan di tinggal isteri sejak setahun lalu.

‘Saya dari pelembang isteri saya lari entah kemana,saya tak punya tempat tinggal,tak ada saudara di sini”katanya.

Menurut andi lagi dia sudah pun meminta tolong kepada tali kasih untuk membayar kos biaya kepulangannya dengan jumlan Rp 425 bersamaan rm190 seorang sejak beberapa bulan lalu.

Namun tali kasih berkenan tidak memberikan sembarang respon,hingga andi terpaksa berjalan kaki.

Menurut sumber,sepanjang perjalanan andi menjadi perhatian orang ramai dan membuat orang awam tersentuh dengan keadaannya terutama kedua anak kembarnya.

Pengguna jalan raya juga turut dilihat memberikan beberapa sumbangan kepada andi,namun andi menolak kerana tidak mahu di anggap sebagai pengemis.

Gambar dan video andi yang gigih menggendong dua anak kembarnya dalam keadaan memilukan juga turut tular dilaman media sosial.

Sebelumnya diketahui andi juga pernah meminta bantuan pejebat pemerintaha negeri itu,namun andi di halau kerana di anggap pengemis.

Sehingga kini pihak natizen menggesa wakil pemerintah negeri itu untuk segera mengambil tindakan,kerana keadaan andi di anggap sungguh memperihatinkan.

Kredit : EBerita

The post Viral Foto Bapa Kendong Dua Anak Balik Kampung, Ini Cerita Sebenar Yg Berlaku !!! appeared first on KITA VIRAL.



Sumber : kitaviral.com

Sumber :
ADS HERE

About Jubah Semalam

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.